Kalmar Slott RK och Kalmar RK deltar vid invigningen

Den 29 maj invigdes det lettiska konsulatet i Kalmar - Maria Agestam från Kalmar Slott RK och Yael Tågerud från Kalmar RK var på plats för att gratulera Håkan Brynielsson som blev Honorär konsul och de fick tillfälle att berätta att vårt Rotarydistrikt inkluderar Lettland.Ilze Ruse, Lettlands Ambassadör i Sverige, klippte invigningsbandet och höll ett kort tal. Hon hade med sig några medarbetare från ambassaden och det visade sig att de kände några Lettiska Rotarymedlemmar. Dessutom diskuterades några frågor av gemensamt intresse såsom ungdomsverksamhet och Östersjöinitiativet.

Vi tror att konsulatet i Kalmar kommer att bidra till starkare band framöver mellan Kalmar län och Lettland och vi hoppas att Rotary ska vara med i spelet!